英語で川柳 - Senryu in English

英語で川柳 - Senryu in English

日常生活のあれこれを英語の川柳 (3-4-3)にする試み

Big power sneeze, a good repellent against, staying back

いきなり風邪をひいたらしいです。今朝出勤したときは平気だったのに、仕事中にいきなりどでかいくしゃみをしてしまい、それを合図に(?)鼻がズルズルし始め、くしゃみも大連発。スタッフが足りなくて急がしい日だったのに、コーディネータは私には残業してくれとは頼んできませんでしたとさ。あ、もちろん仕事中は他の人に移さないように用心しましたよ。

Apparently I caught a cold all the sudden during my shift this morning. I was totally fine when I started, but a sudden power sneeze triggered other cold symptoms like running nose and more repetitive sneezing. (I was obeying the cough & sneeze etiquette, of course!) Although it was a busy day and short of staff, seeing me in such a condition, the supervisor dared not ask me to stay back for extra hours.