英語で川柳 - Senryu in English

英語で川柳 - Senryu in English

日常生活のあれこれを英語の川柳 (3-4-3)にする試み

The good-hearted find their own ways to serve people

オーストラリアはボランティアが盛んです。日本でボランティアというと、オリンピックなどで必要な労働を無償で提供するとか、災害で困っている人を助けることなどを思い浮かべますが、こちらではもっと気軽に、必要じゃなくても困ってなくてもとにかく「人に喜んでもらうことをする」という感じです。私も料理が好きなので老人ホームでキッチンの手伝いをしていますが、エクササイズを教える人、ピアノを弾いて歌の会を開く人、犬好きな人のために犬を連れてくる人、チェスの相手をする人など、みんな自分でできることを考えてそれぞれのやり方でボランティアをしています。素敵な時間の使い方だと思います。

Australian volunteers have kind and generous heart to share their time to please others by their own fabulous ideas, such as, lead an exercise class in a nursing home, play the piano to invite them sing, bring a cuddly dog to patients' bedside, play chess or board games, etc. That's a wondeful way of contributing to the society.